Široké spektrum odborných článkov a prezentácie spoločností, odborníkov pôsobiacich v oblasti stavebníctva, dopravy, strojárstva, ťažby surovín a environmentálnych technológií vo všetkých odvetviach priemyselnej výroby.

Nemček SONES - Moving you further


Spoločnosť Nemček SONES, spol. s r. o., je autorizovaný importér vysokozdvižných vozíkov HYUNDAI. O novinkách a iných zaujímavostiach sme sa porozprávali s konateľom firmy pánom Jaroslavom Nemčekom.

Pán Nemček, od nášho posledného rozhovoru ubehlo niečo viac ako rok. Mohli by ste nám v skratke priblížiť, čo sa za toto obdobie u vás udialo?

Musím povedať, že jeden obyčajný rok v ľudskom živote alebo v živote firmy je veľmi krátke obdobie, ktoré nemá veľký význam, ak sa neudejú zásadné veci. Pre našu spoločnosť, ako aj pre značku HYUNDAI to však pre uplynulé obdobie určite neplatí, pretože zmien a noviniek je hneď niekoľko.

Aké novinky máte na mysli?

Kórejský strojárenský gigant, spoločnosť Hyundai Heavy Industry ako producent vysokozdvižných vozíkov zn. HYUNDAI, spustil v uplynulom roku výrobu niekoľkých nových modelov, ktorými nahradil staršie modely alebo doplnil modely chýbajúce. Po úspešnom ukončení prechodu na deviatkový rad kompletnej škály batériových vozíkov bol do výroby spustený deviatkový rad dieselových VZV strednej nižšej nosnosti (2,5/3,0/3,3 t), doplnený o úplne nový model s označením 35D-9 s nosnosťou 3,5 t pri vyložení ťažiska bremena 500 mm. Zákazník má v tomto modelovom rade (2,5 t – 3,3 t) možnosť výberu z dvoch motorov podľa výkonu, takže si môže vybrať motor s výkonom 34,0 kW alebo až 50,0 kW. Zásadnými zmenami prešli aj vozíky strednej a strednej vyššej nosnosti od 3,5 tony až do 7 ton. Tu by som chcel zdôrazniť, že značka Hyundai možno ako jediná ponúka zákazníkom dva modely pre VZV s nosnosťou 3,5 tony a taktiež dva modely s nosnosťou 5 ton. Na doplnenie treba povedať, že vozíky vyššej nosnosti (50D-9, 70D-9 , 80D-9) a vozíky ťažkej tonáže (110D-9 ,130D-9, 160D-9 a 250D-9) považujeme za vlajkové lode značky HYUNDAI a v tomto segmente by sme ťažko hľadali konkurenciu, ktorá urobila za posledné obdobie taký výrazný pokrok.

V čom je najväčší rozdiel v dieselových vozíkoch medzi staršími a novými modelmi?

Pri vývoji nového modelového radu boli rozhodujúce štyri zásadné ciele, ktoré si výrobca stanovil. V skratke spomeniem ergonómiu a bezpečnosť prevádzky VZV, ochranu životného prostredia, ďalej zvýšenie úrovne štandardnej výbavy a v neposlednom rade zmodernizovanie dizajnu. Môžem povedať, že sa podarilo tieto ciele bez zvyšku splniť.

Ekológia a bezpečnosť sú dnes zásadnou celospoločenskou témou. Môžete nám to rozmeniť na drobné z pohľadu značky HYUNDAI?

Všetky motory montované do dieselových vozíkov zn. HYUNDAI spĺňajú vo svojej triede najprísnejšie kritériá emisnej normy pre priemyselné motory, ktorú poznáme pod názvom EU STAGE. Ak sa na to pozrieme z pohľadu výkonu, tak pre motory s výkonom do 36 kW je to EU STAGE IIIA, pre motory s výkonom 37,0 až 55,0 kW je to EU STAGE IIIB a pre motory s výkonom 56,0 až 204,0 kW dokonca až EU STAGE IV. Tu by som zdôraznil, že plnenie prísnych emisných noriem sme neriešili cestou znižovania výkonu motorov, pretože by to malo za následok zníženie vlastného výkonu samotného vozíka a to sme určite nechceli. Bezpečnosť prevádzky našich vozíkov ide ruka v ruke s nadštandardnou výbavou, ktorú ponúkame už v základnom vyhotovení. Spomeniem napr. funkciu Hill assist control (samočinné zastavenie vozíka bez použitia parkovacej brzdy na rampe) a indikátory náklonu vozíka v pozdĺžnom aj priečnom smere s upozornením na prekročenie bezpečnej hranice svahovej dostupnosti. Automatické zastavenie náklonu veže vo zvislej polohe ocenia najmä zákazníci pri stohovaní materiálu do väčších výšok. Niektoré modely sú vybavené indikátorom uhla náklonu veže. Batériové vozíky majú okrem iného funkciu automatického zníženia rýchlosti pri prejazde zákrutami. Na zabránenie používania vozíka osobám bez patričného oprávnenia slúži funkcia štartovania pomocou PIN kódov. Toto všetko a mnoho ďalších funkcií dostane zákazník bez prirážky k cene a za minimálnu prirážku si môže doobjednať obľúbený indikátor hmotnosti nákladu a cúvaciu kameru. Obe funkcie sú zobrazené na displeji vozíka, takže nie je potrebný žiadny dodatočný zásah alebo montáž ďalších displejov.

Čo zaujímavé okrem predaja, servisu alebo prenájmu VZV môžete ponúknuť zákazníkovi?

Čoraz viac používateľov vysokozdvižných vozíkov chce mať o prevádzke svojej fl otily množstvo informácií z pohľadu bezpečnosti aj z pohľadu samotnej rentability a vyťaženia konkrétnych vozíkov alebo samotných vodičov. Zákazníkom preto ponúkame tzv. monitoring vozíkov, ktorý dá zodpovednému pracovníkovi množstvo dôležitých údajov prenášaných v reálnom čase do jeho počítača. Každý vozík osobitne zaznamenáva svoju aktuálnu polohu, množstvo odpracovaných motohodín za časovú jednotku, nízku rentabilitu práce, ako sú napr. jazdy naprázdno (bez záťaže), vjazd vozíka do zakázanej zóny alebo jeho výjazd z povolenej zóny, a dokonca zaznamenáva nárazy a havárie podľa stupňa nebezpečnosti. Všetky tieto údaje sú dôležité pre utvorenie obrazu práce daného vozíka v rôznych časových periódach (denne, týždenne, mesačne...).

Čo môžeme v blízkej budúcnosti očakávať od značky HYUNDAI?

Môžem prezradiť len toľko, že podľa informácií, ktoré dostávame priamo od výrobcu, sa v dohľadnom čase zavŕši pri dieselových vozíkoch prechod na deviatkový rad aj pri vozíkoch s nosnosťou do 2,0 t. Následne by sa mali zmeny podobné ako pri batériových a dieselových vozíkoch udiať aj v segmente LPG vozíkov. Taktiež môžeme očakávať zásadné zmeny v oblasti skladovej techniky, kde sú už pripravené nové modely v kompletnej škále tohto druhu techniky.

  

www.sones.sk

 

English version

The company Nemček SONES spol .s.r.o. is an authorized dealer of HYUNDAI forklifts. We have made an interview with a statutory representative of the company Mr Jaroslav Nemček about latest news and other interesting things.

Mr Nemček, it´s been a year since we last made an interview so could you tell us briefly, please, what happened since then?

I must say that one ordinary year is a very short period both in human´s life as well as in a company´s life unless some really significant things happen. However, this isn´t true for our company and for HYUNDAI brand since there is quite a lot brand new things.

What do you mean by this?

Last year a Korean engineering giant, Hyundai Heavy Industry as a producer of HYUNDAI forklifts launched several new models to replace older models or to substitute the missing ones. A new 9th range of battery forklifts was launched successfully and then a new 9th range of diesel forklifts with lower load capacity (2.5/3.0/3.3 tons) was launched together with a brand new model 35D-9 with a load capacity of 3.5 t with a load distance centre of 500 mm. Within this model range (2.5 t -3.3 t) customers can choose between two engines according to their performance, so they can either choose an engine with an output of 34.0 kW or even 55.0 kW.

3.5 tons to 7 tons forklifts with a medium and higher load capacity have also undergone substantial changes. Here I´d like to point out at the fact that HYUNDAI brand is maybe the only one brand able to offer two models of forklifts with a load capacity of 3.5 t and also two models with the capacity of 5 tons. To conclude, forklifts with higher load capacity (50D-9,70D-9,80D-9) and heavy application range of machines (110D-9,130D-9, 160D-9 and 250D-9) are considered to be a flagship of a HYUNDAI brand and we could only hardly find competition which has made such a progress in the recent period.

What is the main difference among older and newer models of diesel forklifts?

Four major objectives set by the manufacturer were important to develop a new model range. Let me only mention ergonomy, safety of forklift operation, environmental protection, increase of standard equipment level and more modern design.

Today ecology and safety are very widely discussed social topics. Could you explain it to us from the viewpoint of a HYUNDAI brand, please?

All HYUNDAI engines installed into diesel forklifts meet the strictest emission criteria for industrial engines within their class which is known as EU STAGE. If we have a look at performance up to 36 kW it is a stage IIIA, for engines with performance from 37.0 to 55.0 kW it is EU STAGE IIIB and for engines with performance from 56.0 to 204.0 kW it is EU STAGE IV. Here I would like to emphasize that meeting of strict emission standards was not achieved by decreasing of engines´ performance since it would result in lower performance of the forklift itself and this is something what we don´t want for sure.

Above standard equipment goes hand in hand with safety of our forklifts and it is offered as standard. Let me mention at least a Hill assist control function (the forklift stops itself on a ramp without using a hand brake) and a forklift inclination indicator both in horizontal and vertical direction together with exceeding of safety limit of slope accessibility. Automatic stop of a mast tilting in a horizontal position can mainly be appreciated by customers performing material stacking into bigger heights. Some models also have a mast tilting angle indicator. Besides other functions battery forklifts have also an automatic speed decrease function for driving in curves. In order to prevent a forklift operation by unauthorized persons there is a PIN code function to start the forklift. This all and even more a customer receives without any surcharge and he can also order a popular load indicator and a rear camera with a minimum surcharge. Both functions are included on a forklift display, so no further adjustments or installation of additional displays are necessary.

Besides sales, rental and service of forklifts is there anything else that customers could be attracted with?

More and more forklifts users would like to have as much information as possible about their fleet of forklifts from both safety viewpoint as well as profitability and usability of the forklifts themselves or drivers. We offer customers forklifts monitoring of which a person in charge receives a lot of useful data which are transferred into one´s computer in real time. Forklifts monitoring is performed individually, recording forklift´s current position, amount of operation hours per a time unit, low work profitability such as empty rides ( without a burden), drive in into an unauthorized zone or its drive out of a permitted zone and it even records shocks and incidents depending of their level of danger. All that data is important to provide a picture of a particular forklift operation in various time periods (daily, weekly, monthly…).

What can we expect in the near future from HYUNDAI brand?

I can only say that according to our information received directly from the manufacturer in the upcoming period a transition to a 9th series of diesel forklifts range will be finished also for forklifts with loads capacity up to 2.0 tons. Consequently, changes similar to those with diesel and battery forklifts could also be expected with LPG trucks. And we can also anticipate substantial changes in the field of warehouse equipment where new models of each range are yet ready.