Pickup ISUZU D-MAX RT88

Partner do práce, terénu aj na dovolenku
V redakčnom teste sme tentoraz odskúšali najnovší model pick-upu ISUZU D-MAX RT88, ktorý prešiel faceliftom a dostal novú prevodovku a motor spĺňajúci normu Euro6, s objemom 1 898 ccm, s výkonom 120 kW(163 PS) a točivým momentom 360 Nm, a to všetko bez použitia SCR (močoviny). Testovaný model s karosériou double cab a so zadnou nadstavbou vo verzii kombi so 6-stupňovou automatickou prevodovkou sme počas 1 100 km prevetrali po slovenských cestách, ale aj mimo nich.
Na pohľad sparťanský, ale maximálne praktický a pohodlný
Testovaný model bol v najvyššej výbave, ktorá sa hlásila kvalitnými koženými sedadlami. A keďže stále ide hlavne o pracovný stroj, na podlahe sú gumené rohože. Čo nás príjemne prekvapilo, bol skvelý multifunkčný volant s prehľadne riešenými ovládacími prvkami, budíky s informačným displejom uprostred, kde boli všetky potrebné informácie prehľadne usporiadané. Palubná doska poskytuje množstvo odkladacích priečinkov a držiakov na poháre a flašky. Nechýba ani taká drobnosť ako odkladací priestor na okuliare v strope vozidla. Palubovka je riešenená jednoducho a prehľadne, takže nemusíte zbytočne hľadať nastavenie klimatizácie. V strednej časti palubovky sa pod dominantným ovládačom klimatizácie nachádzajú 3 USB porty, z toho 2 na prepojenie telefónu s rádiom pomocou Apple CarPlay, a ovládače vyhrievania predných sedadiel. Prepínanie medzi rôznymi režimami jazdy (2H, 4H a 4L) je riešené otočným ovládačom v spodnej časti pri páke ručnej brzdy.
Sedadlá boli na prvý dojem tvrdšie, ale po niekoľkých kilometroch sa nám zdali akurát a po dlhej jazde naprieč Slovenskom sme vystúpili bez známky únavy. Priestor pre posádku na zadných sedadlách ponúka dosť priestoru na nohy a posádka zložená z ľudí vysokých 185 cm sediacich na zadných sedadlách si neotlčie kolená o predné sedadlá ani v prípade, že vpredu sedia ľudia rovnakej výšky.
Cesta mu nevadí, v teréne je doma
Prvý dojem bol trošku rozpačitý, na ceste bolo vozidlo prijemné, ale občas prekvapilo na drobných nerovnostiach, keď sme mali dojem, že tlmiče sú až príliš športové. Pri rýchlosti nad 60 km/h sa to však začalo meniť na klasické príjemné plávanie. V zákrutách auto sedelo, nemalo tendenciu odskakovať, ako sme zvyknutí pri pick-upoch. Motoricky je vozidlo vzhľadom na veľkosť objemu motora pomerne svieže, aj ked pri vyšších rýchlostiach je dynamika zrýchlenia dobrá, pri predbiehaní treba myslieť na to, že nesedíte v osobnom, ale nákladnom aute.
To hlavné, čo nás zaujímalo, bolo, ako sa bude auto správať v teréne. Priznáme sa, že sme mali obavy, že na poľnej ceste bude vozidlo tvrdé. Naše obavy boli zbytočné, podvozok krásne pracoval a absorboval nerovnosti. Zadný náhon v režime 2H ponúkal dostatok sily aj v momentoch, kde by som už radšej radili režim 4 x4 (4H), auto nemalo tendenciu odskakovať a v blatistom teréne krásne držalo stopu s minimom nutných korekcií volantom. Režim 4L (redukované4 x 4) si poradil s každou situáciou, v ktorej sme ho použili, či už v maximálnom krížení, alebo v blate. Prekvapením bolo, že ani v náročnešom teréne alebo pri zdolávaní nerovností terénu sme ani raz nezachytili nášľapné lišty, ktoré sú väčšinou okrasným doplnkom a pri prvej jazde v teréne sa otlčú alebo odtrhnú. Tu však platí niečo úplne iné.
Skvelým dolnkom bola cúvacia kamera, ktorá aj v prípade cúvania v tmavom lese poskytla reálny prehľad, kam auto cúva. Absencia predných parkovacích senzorov občas chýbala pri parkovaní, ale je to prvok, bez ktorého sa dá pokojne zaobísť, lebo rozmery vozidla dostane človek rýchlo do ruky a pamäti.
Keď onedlho príde éra pick-upov namiesto SUV, tak ISUZU D-MAX sa nemá čoho obávať. Či už ako osobné a rodinné vozidlo, ale hlavne ako skvelý pracovný stroj pre profesionálov, ktorý vám umožní previezť náklad s hmotnosťou 1 081 kg, navyše zvládne ťahať príves so zaťažením až 3,5 tony.
Bez ohľadu, kam idete, či po diaľnici, lesnej ceste, alebo do tažkého terénu, D-MAX bude spoľahlivým partnerom, s príjemnou spotrebou (nami odmeraná priemerná spotreba na 1 000 km cesty a diaľnice a asi 100 km v teréne sa pohybovala na úrovni 8,7 l/100 km), nízkymi emisiami bez nutnosti tankovať AdBlue, takže o starosť menej. To všetko je ešte podčiarknuté 5-ročnou zárukou od ISUZU.