Pásový dózer KOMATSU D51EX/PX-22
Dozéry KOMATSU D51EX/PX-22 ponúkajú spoľahlivosť, univerzálnosť a najvyššiu úžitkovú hodnotu za vynaložené náklady. Ich hydraulika, systém prenosu výkonu, rám a tiež všetky ostatné dôležité komponenty, ktoré sú navrhnuté priamo spoločnosťou KOMATSU, pracujú spoločne tak, aby poskytovali optimálne pracovné výkony. Super šikmé čelo a chladič montovaný v zadnej časti dozéra vytvárajú z tohto modelu unikátne stroje ponúkané na dnešnom trhu.
Neporovnateľný výhľad a bezpečnosť
Najlepší výhľad
Super šikmé čelo stroja poskytuje modelu D51EX/PX-22 najlepší výhľad z kabíny medzi všetkými dozérmi na trhu. Táto unikátna vlastnosť výrazne zvyšuje efektivitu a bezpečnosť na stavenisku, pretože obsluha stroja má teraz stále úplný výhľad na radlicu i rozrývač a tiež na objekty nachádzajúce sa v jej blízkosti. Nový dizajn kabíny, ktorá je umiestená viac vpredu, sa zabudovanými ochrannými konštrukciami ROPS/FOPS a veľkými oknami, poskytuje viac priestoru, umiesťuje obsluhu bližšie k radlici a tiež zlepšuje výhľad a komfort.
Bezpečnosť a jednoduchý prístup
Aby bolo zaručené bezpečnejšie nastupovanie a vystupovanie a tiež maximálna ochrana obsluhy, je model D51EX/PX-22 vybavený veľkým počtom držadiel a schodíkov na kabíne i mimo kabíny. Doplňovanie paliva, čistenie okien a prístup k väčšine servisných bodov sú tiež omnoho jednoduchšie.
Vysoká produktivita a nízka spotreba paliva
Čistý, výkonný motor
Výkonný, ale napriek tomu hospodárny motor robí z D51EX/PX-22 mimoriadneho pracovníka pri rozrývaní i zarovnávaní. Motor ecot3 s výkonom 99 kW/135 PS sa vyznačuje novým dizajnom spaľovacej komory s optimalizovaným časovaním zážihu a spaľovania. Bol zvýšený pracovný tlak nového systému vstrekovania paliva (common rail), aby sa zdokonalilo vstrekovanie a využitie paliva. Medzistupňový chladič (vzduch – vzduch) znižuje teplotu stlačeného vzduchu dodávaného turbodmiešadlom do valcov motora, čím ďalej znižuje spotrebu paliva.
Spĺňa požiadavky noriem EU Stage IIIA
Technológie nového motora KOMATSU ecot3 znižujú emisie NOx a emisie pevných častíc, spotrebu paliva a prevádzkovú hlučnosť. Motor KOMATSU SAA6D107E-1 je opatrený certifikátom pre emisné predpisy EU Stage IIIA a EPA Tier III.
Vysokoúčinný hydrostatický hnací systém
Hydrostatický hnací systém je kľúčovým faktorom výkonu dozéra D51EX/PX-22. V prípade potreby poskytuje veľkú ťažnú silu a hnací systém s veľmi nízkou spotrebou paliva na vyrovnávacie a presné práce. Vďaka možnosti voľby medzi dvoma prevádzkovými režimami môže obsluha stroja zvoliť režim „rýchle radenie“ alebo režim „premenná rýchlosť“, ktoré umožňujú celý rad pracovných operácií najhospodárnejším a najjednoduchším spôsobom.
Ovládací systém hydrostatickej prevodovky (HST)
Unikátna riadiaca jednotka hydrostatickej prevodovky KOMATSU monitoruje výstupný výkon motora a aktívne zariadenie – pojazdného zaťaženia. Ovláda čerpadlo hydrostatickej prevodovky (HST) a zdvihový objem motora tak, aby poskytoval optimálne otáčky a ťažnú silu. Okrem toho riadiaca jednotka poskytuje dostatočný výkon pre oba pásy v priebehu zatáčania a umožňuje otáčanie stroja na mieste dokonca i pri veľmi nízkych rýchlostiach, čím modelu D51EX/PX-22 zaručuje mimoriadnu manévrovateľnosť.
Automatická zmena rýchlosti
Pretože riadiaca jednotka hydrostatickej prevodovky KOMATSU mení pojazdnú rýchlosť automaticky a plynule v celom rozsahu pojazdných rýchlostí (v závislosti od zaťaženia alebo terénnych podmienok), náročné pracovné operácie sú uľahčené – bez toho, aby dochádzalo k rázom pri radení. Tento režim zaručuje radenie prevodových stupňov pri najvhodnejších otáčkach motora, čím zvyšuje jeho produktivitu a zaručuje najnižšiu spotrebu paliva.
Účinný chladiaci ventilátor s hydrostatickým pohonom
Chladiaci ventilátor je stále v chode s najnižšími vyhovujúcimi otáčkami. Otáčky a rýchlosť ventilátora sú elektronicky riadené na základe teploty chladiacej kvapaliny motora a teploty hydraulického oleja. Tak je znížená spotreba paliva a prevádzková hlučnosť. Pohon ventilátora vyžaduje menší výkon ako ventilátor hnaný remeňom. Aby bola zaručená maximálna účinnosť, ventilátor disponuje veľkou výstupnou plochou. Celá vstupná plocha je chránená jemnou mriežkou, ktorá zabraňuje vniknutiu malých častíc do priestoru ventilátora.
Maximálne pohodlie obsluhy
Plynulá jazda a malá hlučnosť
Kabína modelu D51EX/PX-22 bola presunutá viac dopredu a obsluha je teraz usadená bližšie pri ťažisku stroja. S rozrývačom stále v zornom poli poskytuje najlepší výhľad na radlicu, najnižšiu úroveň vibrácií a najlepšiu stabilitu medzi všetkými dozérmi, ktoré sú ponúkané na trhu. Tlmiče kabíny plnené silikónovým olejom izolujú priestor pre obsluhu od rámu stroja a potláčajú vibrácie, čo zaručuje tiché a pohodlné pracovné prostredie. Nové a unikátne umiestenie chladiča – v zadnej časti stroja – a nízke otáčky chladiaceho ventilátora s hydraulickým pohonom ďalej znižujú úroveň hlučnosti.
Pretlaková kabína
Integrované ochranné systémy ROPS/FOPS kabíny s novým dizajnom a veľké tónované sklá okien zaisťujú vynikajúci výhľad z kabíny vo všetkých smeroch. Kvalitná kabína sa vyznačuje dokonalým utesnením, filtrami vzduchu a vyšším tlakom vnútri kabíny, ktorý zabraňuje vnikaniu prachu do priestoru kabíny. Navyše je interiér kabíny potiahnutý materiálom, ktorý zaisťuje pohlcovanie hluku.
Jednoduchá údržba
Jednoduchý a pohodlný servis
Správne umiestené servisné kryty umožňujú pohodlný a bezpečný prístup k servisným bodom každodennej údržby. S chladičom umiesteným v zadnej časti stroja sa získal jednoduchý prístup k filtrom paliva a oleja z prednej časti motorového priestoru. Mazacie body na mazanie neprístupných miest uľahčujú mazanie otočných čapov rámu a ložísk naklápacích piestnic.
Monitor s funkciou vlastnej diagnostiky
Multifunkčný panel monitora umožňuje v reálnom čase sledovať počítadlo prevádzkových hodín, otáčky motora, množstvo paliva a teplotu chladiacej kvapaliny. Okrem toho dokáže zobraziť údaje pre údržbu a obsluhu, ako napr. načasovanie výmeny olejových filtrov alebo informácie o neobvyklom správaní stroja. Mechanikom spoločnosti KOMATSU poskytuje podrobné informácie o stroji bez použitia externých zariadení.
Chránené hydraulické potrubie
Spoločnosť KOMATSU navrhla hydraulický systém pracovného zariadenia tak, aby boli minimalizované náklady na údržbu. Všetky hydraulické vedenia sú veľmi dobre chránené špeciálnymi izoláciami a na miestach, kde je to možné, sú zasadené do oceľových konštrukcií.
Vysoká spoľahlivosť a životnosť
Podvozok PLUS s nízko uloženým pohonom
Nový podvozkový systém KOMATSU PLUS (Parallel Link Undercarriage System) je výnimočne tuhý a vyznačuje sa vynikajúcou stabilitou a stúpavosťou. Je charakterizovaný odolnými spojovacími prvkami, novým vysokospoľahlivým systémom plávajúcich puzdier, značnou výškou článkov pásu, vynikajúcim olejovým tesnením a krytmi pásov novej konštrukcie, ktoré maximalizujú prevádzkovú životnosť podvozka. Stredový čap vyrovnávacej vzpery môže byť diaľkovo mazaný, čo uľahčuje údržbu. Segmentové hnacie kolesá môžu byť samostatne a ručne vymenené, preto môže túto výmenu urobiť len jeden mechanik priamo na stavenisku.
Podvozok typu EX
Podvozok typu EX bol špeciálne skonštruovaný na prácu na tvrdom povrchu. Malé až stredne široké dosky pásu a zosilnená reťaz pásu zaisťujú veľkú kontaktnú plochu medzi strojom a povrchom, čo zaručuje maximálnu stabilitu, výkon pre vyrovnávacie operácie a dlhú prevádzkovú životnosť podvozka.
Podvozok typu PX
Podvozok typu PX je ideálny na prácu na mäkkom povrchu. Široké dosky pásu a zosilnená reťaz pásu odolné proti obrúsení zaisťujú veľkú kontaktnú plochu medzi strojom a povrchom, čo zaručuje maximálnu stabilitu, výkon pre vyrovnávacie operácie a dlhú prevádzkovú životnosť podvozka.
Satelitný vyhľadávací systém KOMATSU
KOMTRAX™ je revolučný systém vyhľadávania strojov, navrhnutý na úspore vášho času a nákladov. Teraz môžete svoje zariadenie sledovať kedykoľvek a kdekoľvek. Využitie cenných informácií o stroji, zistených cez webové rozhranie KOMTRAX™ optimalizuje plánovanie údržby stroja a jeho výkonnosti.
www.kuhn.sk