ÚŽITKOVÉ VOZIDLO VW CRAFTER

V našom prvom redakčnom teste úžitkových vozidiel začiname s tohtoročnou novinkou a vozidlom, ktoré získalo ocenennie International Van of the Year 2017. Nový VW CRAFTER sme mali možnosť otestovať na ceste a takisto v podmienkach, ktoré sú nám najbližšie, v kameňolome. Naším zameraním bolo vyskúšať, či je toto auto vhodné ako servisné vozidlo, keďže bez neho sa nezaobíde žiaden predajca techniky či servisná spoločnosť. Preto sa viac zameriame na praktické vlastnosti vozidla a asistenčných systémov ako na testovanie jazdných vlastností.
Mobilná kancelária
Na prvý dojem kabína pôsobí viac ako v osobnom aute ako v pracovnej dodávke. Či už je to volantom, skvelým odhlučnením kabíny, alebo kvalitou vyhotovenia. Interiér kabíny je zároveň dizajnovaný pre maximálne pohodlie a funkčnosť pri práci. Sedadlo vodiča bolo vďaka vzduchovému odpruženiu komfortné na ceste aj v teréne kameňolomu. Veľké množstvo odkladacích priestorov vo dverách, v palubovke, v hornej časti kabíny či pod sedadlami spolujazdcov umožní nosiť so sebou veľa dokumentov a iných potrebných vecí. To všetko je doplnené 230 V/300 W zásuvkou pod sedadlom vodiča a ďalšími 12 V zásuvkami na palubnej časti. Jednoduchým sklopením spolujazdcovho sedadla ho zmeníte na pracovný stolík s držiakmi na poháre.
Nákladový priestor
V nákladovom priestore nás hneď zaujala príprava nainštaláciu skriniek so závitmi každých 100 cm. Univerzálna podlaha s vyrezanými otvormi na osadenie skriniek, LED osvetlenie alebo dve 12 V zásuvky robia nákladový priestor naozaj skvelo pripraveným na akúkoľvek prácu. V prípade prevozu tovaru na paletách mohol VW CRAFTER s dĺžkou karosérie LWB(stredná dĺžka karosérie) pojať až 6 europaliet. Dvere do nákladového priestoru sú navrhnuté tak, aby nimi bez problémov prešla paleta, a všetky dvere sa dajú obsluhovať jendou rukou až na maximálne otvorenie.
„Rozvod“ VW a Mercedesu pri výrobe CRAFTER-a bol správny krok. Nanovo a samostatne vyvinutý CRAFTER zaujme dizajnom na prvý pohľad. O tom, že je aj plne funkčný, svedčí jeho aerodynamický odpor 0,33 Cd (s aeropaketom len 0,30 Cd), čo je, na porovnanie, rovnaký koeficient, ako má napríklad Audi TT.
Množstvo asistentov dotvára jeho charakter trvácneho auta. Veď každý má rád auto ako nové čo najdlhšie. Aj na to vo VW mysleli. Ochranné plastové lišty po celom boku ochránia karosériu pred škrabancami a parkovacie senzory sa nachádzajú aj naboku karosérie. Vodič pri parkovaní alebo aj počas jazdy môže na displeji v kabíne vidieť potrebné informácie, navyše aj menej skúseným vodičom pomôže pri manévrovaní. Vodič mmá údaj aj o polomere zatáčania a v prípade prekážky ho na to upozorní parkovací asistent. Nový Crafter vybavený parkovacím asistentom vie 7-metrový CRAFTER sám zaparkovaťna miesto dlhé 8metrov. Keďže v tomto teste nemôžeme spomenúť všetko, odporúčame vám otestovať si ho na vlastnej koži.